اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

لیلا الیماحی بیان می‌کند که معلم در واقع یک دانش‌آموز همیشگی است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، معلم زبان عربی در مدرسه مربح ثانویه (دختران)، لیلا عبید سالم مطوع الیماحی، تأکید کرد که «معلم در تمام عمر خود یک دانش‌آموز است». او توضیح داد که «معلم خلاق همواره شغف و علاقه‌ای به دانش دارد و دارای فرهنگ نوآوری است که از آن برای هدایت و تشویق دانش‌آموزان خود استفاده می‌کند».

الیماحی اشاره کرد که او از ۲۷ سال پیش در حرفه آموزش فعالیت می‌کند و در این مدت برنامه‌ها و ابتکاراتی را برای توانمندسازی دانش‌آموزان پیاده‌سازی کرده است. او همچنین به پرورش استعدادهای برتر و تشویق آنان به خلاقیت پرداخته است. از بین دانش‌آموزان او، هفت نویسنده خلاق فارغ‌التحصیل شده‌اند و ده‌ها دانش‌آموز موفق در زمینه‌های مختلف تربیت شده‌اند.

او گفت: «از زمان ورود به عرصه تدریس، همواره تلاش کرده‌ام پروژه‌ها و ابتکاراتی را راه‌اندازی کنم که دانش‌آموزان را به کشف استعدادهای خود تشویق کند». او ابتکارات متعددی از جمله «اَصداء الموهبة» در سال ۲۰۱۴ را راه‌اندازی کرده که به میزبانی دانش‌آموزان مستعد از مدارس مختلف کشور پرداخته و مسابقات و نمایشگاه‌هایی برای آنان برگزار کرده است. همچنین پروژه «رواق» را برای ترویج فرهنگ مطالعه بین افراد جامعه معرفی کرده که شامل یک عرابه هوشمند متحرک است که حاوی کتاب‌ها و وسایل آموزشی و معرفتی متنوعی است و بین مؤسسات و مدارس جابجا می‌شود تا به تشویق مطالعه بپردازد. پروژه «خانه خلاقیت» نیز برای حمایت از استعدادها در هنرهای خلاقانه راه‌اندازی شده است. علاوه بر این، او یک اتاق منابع و یک کافه کتاب نیز تأسیس کرده است.

انجامیات الیماحی شامل ده‌ها تحقیق آموزشی است، از جمله «قطراتی از عشق در شعر المتنبی»، «چت: خطری برای زبان عربی»، «راهنمایی روانی» و «بیان شفاهی در مرحله ابتدایی». او همچنین به اجرای چندین برنامه خلاقانه در آموزش پرداخته است. او به جوایز آموزشی متعددی که در طول مسیر حرفه‌ای خود کسب کرده، از جمله جایزه محمد بن زاید برای بهترین معلم خلیجی، جایزه آموزشی شارجه، جایزه خلیفه در دسته معلم خلاق، و جایزه خلیفه در دسته خلاقیت در تدریس زبان عربی اشاره کرد. همچنین او از طرف نهادهای آموزشی مختلف در کشور و منطقه صدها گواهی تقدیر دریافت کرده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا